söndag 28 augusti 2016

Broderade namn på förhänge

Jag broderade in barnbarnens namn på de gula förhängen som ska passa köksbänken.
Det blev vita korsstygn och lite mörkgrå kanter runt bokstävernas högersidor och undersidor.
När de väl var klara upptäckte jag något märkligt,,, de liknar liksom ett visst typsnitt,,som man såg i gamla vildavästerfilmer. Typ bröderna Cartwright filmerna med sådana där affischer "efterlyst" "wanted",,, och det kan ju få vara så:) Mina barnbarn är wanted!
Den sista bilden visar den gula sypåse jag sydde då jag gick i andra klass- samma gula tyg!
På tyget som är en ruta 28 cm bred 48 cm lång är tre namn broderade i vitt och grått, WILLIAM, FERDINAND , NATHALIE



2 kommentarer:

  1. Du är ju för makalös. Broderat i lekarstugan!

    SvaraRadera
  2. Lekarstugan ska få mer broderat,, i vinter. En liten väggbonad tänkte jag:)

    SvaraRadera