torsdag 11 augusti 2016

Något stulet ska man väl ha,,

Jag har stulit! En bräda! Jag försökte få dit det gamla fönsterfodret runt kioskfönstret. Hade ju målat alla fyra.  Men eftersom de korta vid sidorna skulle bytas så hade jag hittat passande bitar till dem i boden. För er som läst bloggen från starten vet att det här fönstret gjorts öppningsbart. Fönsterfodret var förut täckt över fönsterbågarna, så nu har gluggen blivit större. Rundade till sidokanternas brädbitar med fil och målade. Men när de skulle upp såg det bra konstigt ut med två gamla spruckna och två fina släta. Dessutom blev över -och underliggaren aningen för korta..
Grannen var bortrest,,, jag gick ner och kikade i deras brädhög, men alla var för grova. Smög in i ladugården och hittade en som låg upplagd i taket,,,full av hönsskit,,,och dammig- men perfekt!
Jag mätte, sågade, målade och fick den på plats med skruvmaskinen!! De vet inget än,, bara om de läser bloggen,,och det kan ju hända. Eller så kommer de upp en dag och svär och
säger att nu kommer hönsen dö i vinter för den där viktiga brädan är borta...gissa om jag erkänner innan jag åker till en brädgård och beställer en!! Men jösses så fint det blev runt fönstret!

         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar