söndag 25 september 2016

Broderad bonad

Jag har letat och letat efter någon söt liten väggbonad från 40-talet. Men de flesta är för stora eller passar mig inte i smaken,,, så jag bestämde mig för att brodera en själv.
Den jag har i stora husets kök broderade jag som ung och har alltid funnits med. Den är fin, men texten är för lång på en liten bonad.


"Små små ord av kärlek sagda varje dag, sprida över hemmet solsken och behag"

Blått garn och blått kantband. Hittade en fin bit gammalt lakanstyg i en låda och köpte garn i affären.
Sen skrev jag tusen varianter,,, kändes det som, innan jag valde text. Det får bli :

" Var välkommen kära du, leken börjar nu!"
Alla ska känna sig välkomna i lekarstugan, både små och stora. Att leka är något väldigt väsentligt i mitt liv, så det fick bli ordet som skulle vara med!


Lite Carl Larsson inspirerad första rad "var välkommen kära du" känns som ett hem man brydde sig mycket om och det passar ju i lilla Louise lekarstuga! Den är ombrydd!

Så här liten är den i förhållande till den stora när jag lagt upp den på plåtburken nedanför bonaden.



Stygnen är påbörjade,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar